Dienstverlening moet anders. Maar hoe? Deze vraag stond centraal in de hackathon van #samensterkFM. De challenge waarmee de teams aan de slag zijn gegaan was:Hoe creëren we binnen 1 dag de ‘nightmare competitor’ voor facilitaire dienstverlening?
Corona is een versneller geweest in de verschuivende behoeften van opdrachtgevers en medewerkers. Dienstverlening die in de huidige vorm gebaseerd is vaste contracten, op vaste locaties, op vaste uren, met een strak gedefinieerd aanbod, heeft daardoor geen of onvoldoende bestaansrecht meer. De combinatie van een lagere bezetting en een structureel veranderende vraag betekent dat voor sommige dienstverleners een radicale verandering van hun businessmodel nodig is. Nieuwe toetreders uit andere markten naderen de zakelijke markt voor facilitaire dienstverlening en laten zien dat on-demand, persoonlijk, snel, gemakkelijk en met een glimlach de nieuwe standaard is. Gepersonaliseerde dienstverlening heeft grote kans van slagen. Custom made, altijd beschikbaar, op de plek die wij willen.
In dit artikel nemen we je mee in een van de oplossing voor innovatie van dienstverlening: Business Innovatieve Dienstverlening (BID).